Pokaždé když jdu platit povinné ručení nebo silniční daň nemůžu pochopit proč se výše platby určuje podle objemu válce motoru. Znamená snad, že kdo má velkou kubaturu více jezdí a opotřebovává silnice nebo má větší spotřebu?(silniční daň), nebo pokud mám velký motor tak je i více výkonný a budu tím pádem jezdit nebezpečně?(povinné ručení) Ještě mě napadá, že možná si pojišťovny myslí -když máš silný moto tak budeš mít drahé auto(ale to je úplná blbost protože povinné ručení nic nevyplácí mě, ale tomu koho nabourám).
Takže výsledek je, že pojištění a daň je určovaná podle kubatury motoru jen proto, aby po majitelích některých vozů mohli požadovat i trojnásobnou platbu.
Logicky by např. pojištění měli mít všichni na základní výši - např 2000Kč ročně.Pokud pojištěnec nabourá jednou, platba by se zdvojnásobila. Jednoduše s každou nehodou zdvojnásobit výši pojistného.
Další nesmyslnost - spíše krádež -pokud jeden řidič vlastní 2 auta, niky neboural tak přesto bonusy na druhé auto nedostane. Uvedu sebe jako příklad: nikdy jsem neboural mám všechny bonusy které se počítají od roku 2000 takže na své auto fiat marea 1,9JTD 81KW platím 3800Kč ročně. Koupil jsem si druhé auto se stejným motorem a za toto auto musím platit 7500Kč. Přesto, že jsem se snažil s pojišťovnou domluvit snížili mi platbu asi jen o 5% což je docela výsměch.
Možná si řeknete proč si nepořídím auto s nižší kubaturou , důvod je jednoduchý - v silném autě se cítím mnohem bezpečněji(moje předchozí auto bylo suzuki baleno 1,8GT 98Kw) pokud vyjedu s nějakou 1,4 začnu předjíždět a najednou zjistím, že auto prostě přestává akcelerovat - což hoodně ovlivňuje bezpečnost předjíždění.
Za posledních 5 roků jsem najel 600 000Km bez mnou zaviněné nehody : -(
Komentáře
Přehled komentářů
Pojišťovnám nevěříme. Máme jen samou negativní zkušenost. Podle nás to jsou všechno zloději a tak žádné pojištění nemáme kromě toho povinného, ke kterému nás nutí zákon. A to řešíme tak, že si na <a href="http://www.povinne-ruceni.com/pojisteni-vozidel/">této stránce</a> necháme vyjet to aktuálně nejlevnější, naše zákonná povinnost je tím splněná a víc neřešíme. Celá debata pak s pojišťovnou probíhá tak, že jen nahlásíme pojistnou událost a o zbytek se stará poškozený. Takže nějaké průtahy a cukance s placením ze strany pojišťovny jsou jeho starost a ne naše. Až poznám nějakou solidní pojišťovnu možná na ně někdy změním názor, ale zatím to tak není a řešíme to takto. http://www.povinne-ruceni.com/pojisteni-vozidel/
My jsme v klidu
(Citronka, 26. 6. 2015 13:20)My tomu moc nerozumíme a tak si necháme s povinným ručením a havarijním pojištěním poradit na [url=http://www.srovnator.cz/havarijni-pojisteni/]této stránce[/url] a jsme spokojení http://www.srovnator.cz/havarijni-pojisteni/
je to zlodejina
(jehovista, 21. 5. 2014 18:08)
Mam povinne ruceni dva roky bez nehody(celkem jezdim bez nehody deset let, ale se sluzebnim takze bez bonusu...) a platim vetsi ruceni nez kamarad co za posledni dva roky dvakrat boural.
@jahudka: sam jsi hovadina
Vetsi objem neznamena vetsi vykon. Treba Octavia 1.4TSI ma 90kW, 2.0MPI mela 85kW. Takze u dvou prakticky stejnych aut se za to slabsi plati vyssi povinne ruceni. Tomu rikam logika. Vyse skody je kdyz uz tak dana hmotnosti auta, ne vykonem. Na 130 to rozjedes s libovolnou popelnici.
Nesouhlasím
(Kritik, 31. 5. 2012 21:16)
Kritika byla psána před pěti lety a situace na thu byla trochu jiná.
Dnes už pojišťovny dovolí kopírovat bonus na druhé auto - tehdy to nešlo.
Co se mi ale ovšem stále nelíbí je že na začínajícího řidiče je pohlíženo jako na lempla který musí platit jednou tolik. Prostě nedostanou tu první šanci ukázat že jsou spolehliví a rozumní řidiči.
Další věc pokud majitelé aut s větší kubatůrou opravdu statisticky více bourají, nechápu proč by tomu koho nabourají měli způsobit větší škodu. Pokud do někoho vrazím starým FIATEM TIPO s motorem 1,9TD tak mu jistě způsobím stejnou škodu jako favoritem s 1,3 a výkonově jsou na tom auta stejně. Jen 1,9 platí jednou tolik pojistné.
Co ovšem zjišťuji je že čím silnější a dražší auto mám, tím více do mě všichni tlučou. Ale věřím že jde o náhodu :-)
Re: Nesouhlasím
(bob, 21. 6. 2012 15:36)moje zkušenost je: Čím větší a silnější auto, tím větší arogance za volantem. Samozřejmě, jsou i výjimky(já sám jsem silný vůz měl, nikdy by mě nenapadlo nedodržovat sil.předpisy), ale majitelé silnějších vozů jezdí nebezpečněji.
Re: Re: Nesouhlasím
(Ondra, 13. 3. 2013 13:08)
>> majitelé silnějších vozů jezdí nebezpečněji
No a to je právě ta zavedená (ne)logika. Přečtěte si statistiky a pak to tady zopakujte. Je to stejné jako když někdo tvrdí, že motorkáři způsobují více nehod než automobilisti. Podívejte se na statistiky a zjistíte, že po přepočtení poměru počtu (aut je cca 5x více než motorek) a poměru sezóny (motorky jezdí jen půl roku), způsobí motorkáři polovinu nehod než automobilisti.
Blbost
(jahudka, 31. 5. 2012 15:15)
To je uplna hovadina !!!
Silnejsi auto = vetsi pravdepodobnost nehody, ale predevsim drazsi nehody :D - coz rikej co chces ale jsou na to tabulky :D
Zakladni vyse 2000 ? :D to je taky hovadina protoze kazda pojistovna ma jine sluzby, prave k tomu POV a pokud si vyzadujes nejaky zaklad tak ten tu je a urcuje ho prave statni organ k tomu zrizenej.
Co se tyce zas trestani skodnych ridicu, to tu je taky prave formou BONUS/MALUS
Tvuj bonus :
Kazdy rok ziskavas 5% (max. 50 %) coz je dano ze zakona a bonusy si muzes prevadet libovolne ale jen z OSOBNIHO na OSOBNI, MOTORKY na MOTORKU, NAKLADNICH na NAKLADNI atd...
VYTYKAS SYSTEMU HOVADINY !!!! ANIZ BYS OVEROVAL
Zajímavé zamyšlení
(Míra z Vysočiny, 26. 11. 2009 18:01)
Holt to jsou ty pojišťovny,i když dnes už něco podobného nabízejí myslím přenos na více aut.A dokonce i na rodiné příslušníky,ale běda jak někdo něco provede
platíš plnou palbu a na všechny.Dobrý, ne?Přece nechcete aby pojišťováci prodělali?Já roky chodil pojišťovat auta do kanceláře jedné pojišťovny(já osel).
se všema bonusama mě dvoulitr vyšel na 5000kč.Dnes mám 2.6 litra a platím přes internet tý samý společnosti 3890kč.Ponaučení dřív jsem sponzoroval pojišťováka minimálně dvouma litrama(kč)za rok.Jestli takovejch oslů měl 500 tak měl ročně meloun!
Nadpis je příliš krátký.
(Nadpis je příliš krátký., 5. 5. 2008 12:28)Moc pěkná filozofie. Jsem opravdu rád, že se takovým, jako ty, v životě objevují takovéto překážky.
nováková
(jana, 1. 7. 2015 13:34)